jueves, 26 de marzo de 2015

9.TOTALITARISME

DILLUNS, 30 DE MARÇ DE 2015



TOTALITARISME

Hola a tots/es!!!!!!:)

Ara que estic lliure d'exàmens aprofito per explicar-vos la última activitat que he estat fent aquests dies. Espero que estigueu disfrutant molt d'aquestes vacances de setmana santa!!

Després de deixar enrere el Crac del 29, vam començar a estudiar el totalitarisme. 
Aquesta activitat, com ja he dit, consistia en estudiar el sistema totalitari, però, abans d'això, vam haver de buscar informació a internet per saber-ne més sobre el tema del feixisme i dels jihadistes. No vam estudiar-ho molt, més que res, per tenir-ne una millor idea i arribar a les nostres pròpies conclusions. 
Les conclusions que en vaig extreure són que el jihadisme no és un moviment religiós, sinó un moviment que vol tenir una justificació religiosa, i que li podrán posar moltes etiquetes, però políticament és feixisme pur i dur. Personalment, aquest tema em fa reflexionar molt, ja que avui som una mica menys lliures a causa d'aquests sistemes. També em faig moltes preguntes, com per exemple: Per què segueixen callats els partits i organitzacions que pregonen la llibertat? Algun dia tindrem la seguretat de que això no es torni a repetir?...

També vàrem realitzar una activitat relacionada amb els camps de concentració. En grups, vam haver-ne de buscar informació. Els meus dos companys i jo, vàrem triar el de Dachau, ja que el podíem elegir. Vàrem fer un treball i un plànol dibuixat sobre aquest camp de concentració. Fou un camp nazi, amb més de 200.000 presoners, dels quals milers varen morir, ja que no se'n sap el número exacte. El que més m'ha cridat l'atenció és que en un principi, aquest camp era utilitzat per tancar als presoners polítics, però aviat es va omplir de jueus, gitans, homosexuals i testimonis de Jehová. Jo sempre n'havia sentit a parlar sobre aquests camps, però després de saber-ne més, podria definir-los com fàbriques de la mort, ja que en ells s'hi troben enterrades milers d'històries de vida i de mort, que guarden molts sufriments. Crec que ningú es mereixia passar per aquells edificis, per molt que fossin diferents als altres o que tinguessin un pensament diferent.

Resultat d'imatges de campo de concentracion

La nostra professora ens va manar un exercici per estudiar el terrorisme islamista, aprofitant els nostres apunts i les característiques dels règims totalitaris. Havíem d'arribar a la conclusió de si aquest terrorisme era un moviment totalitarista o no. La majoria d'alumnes vam afirmar que sí. La professora ens va preguntar sobre si creiem que actualment es podria tornar a produir un fet com l'holocaust. Jo vaig dir que més aviat no. No descarto la possibilitat de que sí, ja que res és impossible però em decanto més en pensar que no, ja que des d'aquells anys no s'ha tornar a produïr un fet que marqui tant en la història i la societat també ha canviat molt, i també crec que avui en dia la gent pararia els peus a aquestes persones, no com abans, que la gent no tenien drets i havien d'obeir estiguessin d'acord o no.

Després de fer aquestes activitats, ja teníem suficient informació per "enfrentar-nos" a l'activitat final relacionada amb aquest tema, la més difícil. Vàrem llegir un text escrit per Hannah Arendt (filòsofa i politòloga alemanya d'origen jueu), anomenat "la banalitat del mal", on ella feia una reflexió sobre l'actualitat, i, al mateix temps, sobre una època molt dura que li va tocar viure a Alemanya. Ella només volia comprendre perquè havia passat tot allò i qui era realment el culpable. Nosaltres vàrem haver de llegir el text, i a partir d'aquí, extreure les nostres pròpies conclusions i compartir la nostra opinió en un comentari d'aquell mateix blog. 
Resultat d'imatges de hannah arendt

El text també parlava sobre la dominació totalitària. Penso que aquesta dominació no té límits ni deixa que la societat tingui drets. Hannah Arendt creia que Eichmann, un militar alemany, era innocent pel fet de que no demostrava odi cap als jueus i simplement era un obedient del totalitarisme. Jo penso totalment el contrari, ja que ningú va obligar a Eichmann ni a cap altre ciutadà a unirs-hi. Crec que va deixar de pensar en ell mateix per convertir-se en una simple màquina de matar. Per a mi aquestes persones no tenen cap sentiment de culpabilitat, ja que van començar expulsant la gent fins a arribar al punt de matar. 
Em poso en la pell de Hannah Arendt i penso que ho va passar molt malament, ja que va arribar al punt d'haver-se de traslladar en un altre país. Admiro molt aquesta pensadora, primerament perquè reflecteix molt bé les seves opinions i tracta temes que en aquella època eren importants i avui en dia també ho són, encara que nosaltres no en siguem prou conscients, ja que a vegades, n'evitem la reflexió. Hannah va intentar aconseguir una societat més justa, i gràcies a persones com ella, nosaltres ho veiem reflectit en l'actualitat. 

              

He de dir que aquesta és l'actvitat que més m'ha agradat fins ara, m'he sentit molt a gust realitzant-la ja que és un tema que trobo molt interessant i  moltes vegades en sento a parlar , però mai n'havia estat tant conscient com n'estic ara. Gràcies a fets històrics com aquests, podem comparar els d'aquella època amb els d'ara, i això em fa valorar més la societat en la que visc, tot i que penso que un sistema totalitari té el màxim poder per canviar una societat i això no em treu la por a pensar que tot això es pugui tornar a repetir. 
Pel que fan les altres activitats, tampoc han estat fàcils realitzar-les, ja que he descobert coses que haguessa preferit no saber ni veure-ho en imatges.


No hay comentarios:

Publicar un comentario