miércoles, 26 de noviembre de 2014

TINTÍN AL CONGO



La sisena activitat s'anomena Tintín al Congo. 
Consistia en que cadascú havia de triar una imatge sobre el còmic de Tintín al Congo, havíem d'analitzar-la i relacionar-la amb l'imperialisme, que és el tema que estem estudiant ara.

Jo vaig analitzar la imatge següent:

La imatge que vaig fer se situa al costat d'una via de tren i es veu com Tintín ordena a les persones de raça negra que aixequin un tren que ha caigut. Tintín va ven vestit i els altres amb poca roba.
Es mostra segur i transmet autoritat. Les persones de raça negra són dominades per ell, ja que ell té més poder.

En el còmic,  Tintín va acompanyat del seu gos Milú que li fa d'ajudant i en algunes ocasions de vigilant. També és reflecteix el poc saber de la població del Congo admirant tot el que venia d'Europa.

La història está orientada a Àfrica, en la qual es viuen aventures molt divertides, però també molt racistes i violentes contra els animals.
A continuació podeu  veure uns exemples molt clars:















També es pot veure com Tintín porta innovacions tecnològiques com un fonògraf i un electro-imán.

Aquest còmic es relaciona amb el tema de l'imperialisme i la Revolució Industrial, que hem estat estudiant per diversos aspectes, com els invents de la Revolució Industrial  que Tintín utilitza per espiar i després ensenyar-ho als natius, el colonialisme de Gran Bretanya on en una vinyeta Tintín ensenya als nens quina és la seva pàtria, els assentaments que teníen com els hospitals i les escoles i els misioners que viatjaven per ensenyar religió. 
També es veu com Tintín vol civilitzar-los, la mà d'obra barata, el tema de la culturació i el de les infraestructures.

Opinió personal:
Aquesta activitat és de les que més m'ha agradat però també de les que m'han costat més. En alguns moments em sentia nerviosa mentres la feia, ja que la professora ens va donar un temps limitat per fer l'activitat.
M'ha servit per estudiar i entendre millor l'imperialisme. Penso que fer activitats com aquesta ajuden molt i pots estudiar i profunditzar el tema d'una manera divertida.
Els aspectes que no m'han agradat de les imatges són el tema del racisme i del maltracte animal i la manera que el dibuixant ridiculitza a les persones de raça negra. Estic totalment en contra del racisme ja que crec que tots som iguals i pel que fa el maltracte animal tampoc ho vec bé perquè són éssers vius igual que tots nosaltres.
Per l'altra banda penso que les imatges són molt entenedores i expresives.






No hay comentarios:

Publicar un comentario